Een overzicht van het laatste nieuws, blogs, events, tips en tricks.
Wil jij op de hoogte blijven van al onze berichten? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of kijk ook op onze LinkedIn-pagina.
Van topsport naar IT. Tom te Veluwe is onze nieuwe collega op de servicedesk. Tom combineert zijn doorzettingsvermogen en passie om klanten te helpen.
Lees over Melvin van Zomeren, onze nieuwe cloud consultant. Ontdek zijn achtergrond, ambities en waarom hij voor IT-Value koos.
‘Eigenlijk is het heel simpel. Als je medewerkers tevreden zijn, dan zijn je klanten dat ook.’ Dat zegt Desiré Aalders, binnen IT-Value verantwoordelijk voor HRM. ‘Als je klanten niet tevreden zijn, dan is het goed om je als bedrijf achter de oren te krabben en te kijken of je collega’s het nog wel naar hun zin hebben.
In dit laatste artikel van het drieluik over de diensten van IT-Value, vertelt Bob Masselink, verantwoordelijk voor Managed Services, over hoe zijn team organisaties helpt bij het beheren en optimaliseren van hun IT-omgevingen.
Op 1 juni is Gemma bij ons bedrijf gestart. Hoog tijd om haar even voor te stellen!
Ontdek hoe IT-Value De Connectie hielp bij het automatiseren van indienst-, doorstroom- en uitdienstprocessen, wat leidde tot efficiëntere bedrijfsvoering, tijdwinst en verhoogde veiligheid. Peter Thijssen deelt zijn inzichten over deze succesvolle samenwerking
In dit tweede artikel van het drieluik over de teams van IT-Value, vertelt Thijs Kleemans, manager van het team Professional Services, over het hoe en waarom van deze teams en het bijbehorende team.
Wij gebruikten HelloID voor de autorisatie en authenticatie van user accounts. Door gebrek aan onze eigen beheercapaciteit werkte het eigenlijk niet goed genoeg. En dat was het moment dat ik naar IT-Value werd verwezen.’ Dat zegt Chris Kunkeler, informatiemanager bij stichting Laurens.
‘Ik kwam via een ex-collega met IT-Value in contact. En dat iemand die er niet meer werkt nog altijd zo rázend enthousiast is over zijn voormalige werkgever, vond ik niet alleen interessant maar ook positief,’ Aan het woord is Peter-Jan Hekkema, sinds 1 maart jl. als sr. beheerder aan de slag bij het bedrijf. ‘Ik werkte, via mijn vorige werkgever, met een collega samen aan een project.
‘Ons team geeft klanten uitzicht, door inzicht én overzicht’, Elza de Haan, dienst Envision Services
In dit eerste artikel van het drieluik over de teams van IT-Value, vertelt Elza de Haan, als business consultant tevens verantwoordelijk voor het team envision services, over het hoe en waarom van deze teams
‘De software, servers en infrastructuur waren aan vervanging toe. Daar kwam het kortgezegd op neer’, zegt Wouter Suyderhoud, Cloud Consultant bij IT-Value. ‘Via deze samenwerking, ontstond onder meer de vraag om van on-premises naar Azure over te stappen. En gaandeweg kwam het verzoek om ook het beheer over te nemen, omdat men toe was aan een professionaliseringsslag.’
‘Voor we met HelloID aan de slag gingen werkten we met een voorloper daarvan: UMRA. En dat bleek niet altijd even handig, want er waren nogal wat zaken met maatwerk opgelost, terwijl je deze eigenlijk op een standaard manier wilt configureren.’ Aan het woord is Erwin van Kekem, projectleider bij gemeente Tilburg.
‘Saaie werkdagen? Die ken ik niet. Er zijn immers zóveel ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Hoe zou ik me kunnen vervelen!’ Dat zegt Peter Thijssen, als Cloud Consultant bij IT-Value betrokken, met een lach. Peter werkt veel voor én bij klanten en houdt zich onder andere bezig met de automatisering van bedrijfsprocessen en het adviseren over migratiewerkzaamheden.
Klanten aan het woord, het delen van praktijkervaringen, de open interactie én de kennisdeling met elkaar over hetzelfde vakgebied werden erg gewaardeerd tijdens de inspiratiesessie op 7 maart jl. bij van der Valk in Apeldoorn.
‘Liquit is een softwareoplossing die ontworpen is om bedrijven te helpen bij het beheren van hun applicaties en werkplekken. Het biedt verschillende functionaliteiten die de IT-afdeling in staat stellen om efficiënter te werken en de gebruikerservaring te verbeteren.
‘Ik zie elke dag als een nieuwe uitdaging en zo kwam op gegeven moment IT-Value voorbij. De vacature op LinkedIn sprak me direct aan, juist omdat er zoveel familie-warmte uit de regels tekst spatte´
‘Identity en Access Management, kortweg IAM, is een breed begrip. Enerzijds praat je over provisioning wat vooral gaat over onboarding, offboarding en het doorstroomaspect en anderzijds kun je met service automation je tickets weg automatiseren.’
‘Het data governance-project dat we eveneens samen met IT-Value hebben opgestart, had onder meer tot doel om meer grip op onze data te krijgen. We hadden binnen onze organisatie te maken met een erfenis van tientallen jaren.
‘IT-Value heeft voor ons de koppeling en de routering van de HR-gegevens naar de Azure-omgeving én alle aangesloten SaaS-applicaties gebracht.’ Aan het woord is Ed de Vogel, ICT-coördinator bij Gemiva.
‘IAM eruit. HelloID erin. Dat werkt voor Gemiva’, Twan Duvigneau beheerder bij IT-Value
Lees het blog van onze collega Niek de Melker waarin hij vertelt over de voordelen van provisioning en service automation.
Ontmoet Cathy Elferink, onze nieuwe collega. Ze vertelt over familiebedrijven, balans én doen waar je gelukkig van wordt. Een inspirerend verhaal…
‘Datamanagement gaat over állerlei zaken en er zijn evenzoveel producten en diensten, waaronder die van Microsoft, die zich focussen op onder meer security, datamanagement, lifecycle management, data lifecycle management, information protection en provisioning.
‘Op jonge leeftijd was ik eigenlijk altijd al bezig met knutselen. Al was dat destijds nog niet zozeer IT- maar vooral techniek-gedreven.’ Dat zegt Dennis van Gijn, sinds kort als business developer aan de slag bij IT-Value. En waarom hij juist voor IT-Value als werkgever gekozen heeft? Dat lees je hier.
‘Het mooie van Liquit is dat er steeds nieuwe onderdelen bij komen, waardoor je niet alleen je kénnis, maar ook de toepasbaarheid van die kennis verder kunt verdiepen. Het helpt onze klanten om hun werk efficiënter, soepeler en met minder energie uit te voeren.
‘Het mooie van Liquit is dat er steeds nieuwe onderdelen bij komen, waardoor je niet alleen je kénnis, maar ook de toepasbaarheid van die kennis verder kunt verdiepen. Het helpt onze klanten om hun werk efficiënter, soepeler en met minder energie uit te voeren.
‘Het mooie van Liquit is dat er steeds nieuwe onderdelen bij komen, waardoor je niet alleen je kénnis, maar ook de toepasbaarheid van die kennis verder kunt verdiepen. Het helpt onze klanten om hun werk efficiënter, soepeler en met minder energie uit te voeren.
Tijdens de zomer gaat het allemaal nét wat relaxter. En dat geldt ook voor de artikelen die we delen. Want misschien lees je dit bericht wel aan de rand van het zwembad. Of op dat Italiaanse terras onder het genot van een cappuccino.
Een partnerschap met ons bedrijf is voornamelijk ingestoken op de kennis die een partner van onze producten heeft. Gedrevenheid, betrouwbaarheid en kunde zijn daarbij belangrijke aspecten omdat deze bijdragen aan een goede implementatie van onze producten.
‘We zijn de laatste tijd, naast onze gewone werkzaamheden, bezig geweest met het herformuleren van onze missie, visie en strategie. En dan gericht op de komende jaren waarbij we bewust een aantal waardeproposities uitdragen en focussen op specifieke oplossingen en branches.’
‘Eigenaar Maurice en ik hebben in het verleden al 8 jaar als collega’s gewerkt. Ik vind het práchtig dat we opnieuw gaan samenwerken.’ Dat zegt Aad Polman, 56 jaar, getrouwd, vader van twee dochters, woonachtig in Veenendaal en sinds enkele maanden accountmanager bij IT-Value.
In dit artikel geeft onze collega Ghislaine van Ommeren, medewerker Business Operations , een kijkje in de keuken. Want hoe gaat dat er nu aan toe: de periode rondom zo’n officiële certificering?
Het managementsysteem van IT-Value heeft op 5 april jl. officieel het ISO 27001- en NEN 7510-certificaat toegekend gekregen. Op 9 mei is dit overhandigd door Marco Bijl, directeur van het Eindhovense bedrijf DigiTrust, specialist in audits en certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging.
‘Van origine kom ik uit de hoek van hospitality. En juist omdat ik die achtergrond heb weet ik hoe goed gastvrijheid op professioneel niveau werken kan. Ik vind het prachtig dat ik klantwensen kan vertalen. IT-Value werkt veel voor zorgklanten en dat past heel goed bij mijn persoonlijke interesse.
Twan Duvigneau, beheerder bij IT-Value vertelt over de voordelen van werken met een chatbot. ‘Bij deze specifieke relatie had de servicedesk het heel druk. Bovendien werden veel dezelfde vragen vaak gesteld. Om de servicedesk te ontlasten én om sneller te reageren hebben we een chatbot in Teams ontworpen’
Wanneer ik zie hoe techniek en vormgeving samen gaan en niet alleen tot een slimme, maar ook een mooi vormgegeven oplossing leiden, dan ben ik een gelukkig mens.’ Frank van den Heuvel, nieuwe collega bij IT-Value. ‘En ik was zo’n jongetje dat altijd met innovatie en techniek in de weer was…’
‘Het was een prachtig jaar! En wat is het weer voorbij gevlógen: het was een jaar vol energie, focus en successen.’ Lees hier de terug- en vooruitblik van Maurice Aalders, eigenaar van IT-Value.
In ons tweede whitepaper vertelden we over het 1e handvat dat vertelt hoe je het portaal volledig kunt benutten en in het derde over het inrichten van een échte regieorganisatie. In dit whitepaper staan we stil bij het 3e handvat dat uitlegt waarom hoogwaardig informatiemanagement onmisbaar is.
Een echte regieorganisatie, wat is dat nu precies? Voor we deze drie niveaus verder toelichten staan we eerst stil bij de term regieorganisatie.
Ontmoet Sam en Camilo: de nieuwste aanwinsten van IT-Value. Ze vertellen over hun rol binnen ons bedrijf, waarom ze juist voor IT-Value hebben gekozen en geven een inkijkje in hun privéleven.
‘Aan bedrijven of organisaties die dit interview lezen en ook op deze manier aan de slag willen, raad ik aan om alvast goed in te lezen wat Governance is en wat je er, in combinatie met AvePoint en andere producten, allemaal mee kunt.’ Danny Werdler, Cloud Consultant bij IT-Value.
‘Sinds 1 december ben ik werkzaam als medewerker Finance bij IT-Value. En dat is best bijzonder, want ik ben ooit begonnen als kapster’, aldus Nancy Visser. ‘Destijds kwam ik na mijn loopbaanwissel bij een bedrijf terecht dat zicht richtte op telecom- en IT en in die wereld ben ik daarna altijd blijven hangen.’
‘Wij zien vanuit IT-Value bij veel bedrijven dat ze sinds de coronaperiode ‘moderne werkplekken’ ingericht hebben, maar dat ze op het gebied van security achterlopen. Daarmee nemen ze ongekende risico’s rondom datalekken en mogelijke reputatieschade.
In ons vorige whitepaper vertelden we over de werkplek van de toekomst ná de toekomst. Wel, de toekomst is er al, maar hoe zorg je dat je blijft vernieuwen?
Er wordt veel gesproken over de moderne werkplek. In deze whitepaper gaan wij graag een stapje verder: we willen het hebben over de werkplek van de toekomst ná de toekomst. Waarom? Omdat je dan alvast na gaat denken over de vólgende stap, de stap ná de huidige moderne werkplek en de werkplek van de toekomst die dus ná de huidige werkplek van de toekomst komt.
Woonzorg Nederland en IT-Value breiden hun samenwerking verder uit: Woonzorg Nederland besteedt haar beheer voor een periode van tenminste 3 jaar uit aan IT-Value. De contracten zijn onlangs door alle betrokken partijen ondertekend.
‘Ik was eigenlijk helemaal niet met techniek bezig, en ik heb ook geen studies in de richting van ICT gedaan. Wat er wel gebeurde? Ik ben er ingerold op mijn 24e en heb ik geen moment spijt van gehad.’ Aan het woord is Ruud Pagie, sinds 1 december als projectmanager aan de slag bij IT-Value.
Jesse Leibfried, stagiair bij IT-Value over grote auto’s, de vrijheid die varen geeft én zijn deelname aan een ICT-wedstrijd Skills Heroes.
‘De energie die ik voelde toen ik dit bedrijf startte? Die ervaar ik nog altijd. Hoe dat komt? Door de sfeer in het team en de mooie projecten die we mogen doen voor onze fantastische opdrachtgevers’, Maurice Aalders oprichter en eigenaar van IT-Value.
‘Werken bij IT-Value voelt als werken met familie en vrienden. Je voelt je hier meteen thuis. Het klinkt misschien wat flauw, maar we zijn echt heel eerlijk en open tegen elkaar, op een vriendschappelijke manier. Doordat we zo open kunnen en mogen zijn is de cultuur en structuur erg transparant en je voelt je daardoor, ook als nieuwe medewerker erg welkom. Dat is meteen ook de kracht van dit bedrijf.’
‘We komen om in het werk, wil jij niet bij IT-Value komen werken? Dat vroeg Maurice ruim 12 jaar geleden aan me. Dat vond ik best een spannende beslissing, want onze oudste zoon was net geboren en om dan over te stappen naar een klein bedrijf in opstart? Dat vond ik wel een ding. Maar ik had vertrouwen in de oprichters en de ontwikkeling van IT-Value en daar heb ik nooit één dag spijt van gehad.’
‘Mijn rollen binnen IT-Value zijn nogal verschoven, in de afgelopen 5 jaar was ik vooral bezig met het development, zoals het ontwikkelen van de wat kleinere dingen, zoals websites en scripts. Later ben ik meer in een beheerrol terechtgekomen, zoals het support voor de klanten op de customer succes afdeling.
Onze collega Coreline de Lange, accountmanager bij IT-Value, is weer aan de slag na de geboorte van haar tweede kindje. En ze heeft metéén een mooi verhaal te delen.
Lees het blog van onze collega René waarin hij vertelt welke IT-thema’s belangrijk zijn voor 2022.
In ons blog van deze week lees je de top 3 van onze meest gelezen blogs van het afgelopen jaar. Over het proces van in en uit dienst treden, tijdrovende performance issues met Citrix en Office 365 én een 10 stappenplan om van je applicatielandschap een slimme businesscase te maken. Staat jouw onderwerp er niet tussen? Laat het ons weten!
Succes in 2022? Heb aandacht voor de moderne werkplek, moderne infra én modern beheer. Lees het blog dat je helpt om ook in 2022 de juiste keuze op IT-gebied voor jouw organisatie te maken.
‘Het is een bijzondere tijd waarin we leven en ook al zijn we geen bloedverwanten en dus geen familie van elkaar, tóch voelt dat wel zo bij de mensen binnen ons bedrijf.’
‘Voordat ik bij IT-Value begon heb ik bij een internationaal transportbedrijf met zo’n 1400 medewerkers gewerkt. Daar runde ik samen met 4 collega’s de IT-afdeling.’ Dat zegt Tamer Kuzucu, sinds 1 augustus als beheerder actief voor het bedrijf. ‘Ik hield altijd al van techniek en nieuwe ontwikkelingen, maar had niet echt verwacht er ooit mijn werk van te maken.’
Onze nieuwe collega Bob Masselink heeft veel IT-ervaring opgedaan in ziekenhuizen. En dat komt goed van pas! Hij stelt zich voor in het blog van deze week.
‘Gemeentes, zorginstellingen maar ook andere bedrijven die een grote IT-verandering op zich af zien komen raad ik aan om vanaf het begin aandacht te hebben voor het houden van overzicht. Want dat is wat je vaak ziet gebeuren: door de enorme hoeveelheid taken die men op zich af ziet komen is het lastig om de juiste prioriteiten te stellen.
Ontmoet onze nieuwe collega, Jony du Pré die de horeca achter zich liet en koos voor de wereld van IT. En wat hij in de avonduren doet? Sleutelen aan zijn 30 jaar oude Mazda.
Lees over de samenwerking tussen IT-Value en Veiligheidsregio Fryslân. ‘Onder onze klanten bevinden zich organisaties die al helemaal in de cloud werken. Zij hebben het plaatje van A tot Z rond. Er zijn er ook die nog vooraan in dit proces zitten, of de overtap van on-premises naar de cloud nog willen maken’, Wouter Suyderhoud, IT-Value.
Danny van Schaik van IT-Value vertelt over hoe je het ICT beheer uit kunt besteden. Danny: ‘Dan weet je zeker dat je bedrijfskritische processen goed doorlopen.’
Sophie Visser, vanuit IT-Value verantwoordelijk voor de ICT-helpdesk bij Viattence vindt gewone-mensen-taal belangrijk. Sophie: ‘Ik wil écht contact met mensen maken, zodat ze zich gehoord voelen.’
Onze Cloud Consultant collega Luuk Steghuis vertelt over zijn ervaringen met overstappen van de server naar de cloud. Dit keer voor Woonzorg Nederland. Wat pas écht belangrijk is? Adoptie door de eindgebruiker.
‘Ik ben eigenlijk in een opwelling op gesprek gegaan. Ik had het gevoel bij mijn oude werkgever wat vast te zitten en dacht dat praten geen kwaad kon. Maar ik was ook niet ontevreden over mijn baan van destijds. Ik had niet direct de intentie om over te stappen. Waar ik alleen niet op had gerekend was het warme familiegevoel bij IT-Value dat vanaf de eerste minuut aanwezig was.’
Dit 10-stappenplan leidt tot een vereenvoudigd – gerationaliseerd – applicatielandschap én een interessante businesscase.
Het is een vraag die we veel ontvangen: hoe verbeteren we de performance van Citrix en Office 365? In de praktijk gaat het dan vaak om de inzet van Office 365 in combinatie met Citrix XenApp en/of XenDesktop. De uitdaging ligt in het feit deze combinatie zó in te zetten dat de performance van Outlook niet in negatieve zin beïnvloed wordt. Want dat blijkt nog best lastig te zijn.
Leidt thuiswerken bij jou ook tot een onoverzichtelijke wildgroei in Teams? In dit blog vertelt onze Solution Architect René Welgraven over hoe #governance van Microsoft je helpt om weer overzicht én een veilige situatie te krijgen. Ook een wildgroei aan kanalen, teams en bestanden binnen je Teams-omgeving? En niet meer in beeld wie tot welke data toegang heeft?
‘Om deze reden zijn we vanuit IT-Value aan de slag gegaan om uit te vinden welk type werkplek voldoet aan de behoeftes van die specifieke eindgebruiker. Hieruit kwam naar voren dat een persoonlijke VDI-werkplek met Citrix App Layering het best past bij wat deze groep medewerkers nodig heeft.
Always On VPN: bij opstarten wordt VPN, het Virtueel Particulier Netwerk dus, automatisch geactiveerd. In gewoon Nederlands: de medewerkers kunnen nu, vanuit huis of elke andere willekeurige locatie, bij álle applicaties.
Veel organisaties maken voor hun servicemanagement gebruik van TOPdesk. In TOPdesk kunnen medewerkers vanuit een selfservice portaal services aanvragen en incidenten melden. IT-Value heeft een koppeling ontwikkeld tussen Ivanti Automation en TOPdesk. Deze gebruiksvriendelijke, zeer complete en efficiënte koppeling maakt het nu nog makkelijker jouw helpdesktickets en beheeractiviteiten te automatiseren.
Na ons vorige blog, waarin we praktische informatie deelden over de moderne werkplek voor de zorg, gaan we nu meer in op technische details. Voor degenen die van technische details houden. Je leest het in ons blog van deze week.
Citrix? Dat focust zich op micro-apps en taakgedreven werkplekken, zodat mensen meer ontspannen én productiever hun werk kunnen doen. Je leest erover in ons blog van deze week.
Wisselende devices zijn een bron van frustratie voor veel medewerkers. En dat terwijl dit helemaal niet nodig is...
Het goed inrichten van een moderne werkplek, specifiek voor de zorg, is belangrijker dan ooit anno nu. In het combiblog van ICT-professionals IT-Value en Liquit lees je hoe je dit concreet aanpakt door het zetten van 3 concrete stappen.
‘Digitalisering wordt door mensen in de rol van eindgebruiker niet per se direct met iets positiefs geassocieerd. En dat is echt wel begrijpelijk. Want ICT valt vaak pas op, juist als het niet werkt. Dan moet die drukbezette zorgmedewerker wéér met de helpdesk bellen bijvoorbeeld, omdat het niet lukt om goed in te loggen.’ Dat zegt Coreline de Lange, accountmanager bij IT-Value.
Social portals winnen snel aan terrein in ziekenhuizen en zorginstelling die, óók nu, serieus vooruit willen. Hoe ze dat inrichten? Je leest er alles over in ons blog.
Wat een kwaliteitsbrood van de bakker, de zorg en IT-Value met elkaar te maken hebben? Je leest het in ons blog van deze week.
Desiré: ‘De collega’s noemen termen als korte lijntjes, een informele sfeer en een familiegevoel. Ook hoor ik terug dat ze vinden dat er wordt geïnvesteerd in medewerkers en dat men zich elke dag weer welkom voelt. Je wordt gewaardeerd om wie je bent en om wat je doet en er is een duidelijke communicatie onderling, vult een ander aan.
Videobellen met cliënt, patiënt óf tussen zorgpersoneel onderling? In dit blog lees je de verhalen uit de praktijk. Ze helpen ziekenhuizen en zorginstellingen om lessons learned door anderen direct op hun werkvloer toe te passen.
De zorg is blijvend veranderd. En dat levert serieuze kansen op voor zorginstellingen die dat willen zien. Meer info in ons blog.
Wat bubbelvoetbal, fruitmanden én ICT in de zorg met elkaar te maken hebben? Meer dan je misschien verwacht. Lees ons blog en weet hoe het zit.
Coreline de Lange (27) woont met haar man en zoontje van 2,5 in het prachtige Dordrecht. Vanuit haar ruime ervaring om met klanten de behoefte in kaart te brengen, is zij in april gestart bij IT-Value als accountmanager. “Ik ga in contact met klanten om te kijken of er behoefte is aan inhuur op tijdelijke basis”.
De afgelopen weken is de Citrix NetScaler oplossing volop in het nieuws geweest. Vanuit IT-Value hebben we vele klanten ondersteund bij de problemen die zich hebben voorgedaan.
Binnen de zorg wordt IT steeds belangrijker. Om de enorme administratieve druk op de zorg te verminderen is het overstappen naar flexibele en gebruiksvriendelijke software en technologie onvermijdelijk. De grote vraag is natuurlijk wel hoe je dat dan doet? Bij IT-Value geloven we de oplossing in huis te hebben.
Beheer- en ontwikkeltaken zijn vaak een onzichtbare kostenpost. We ondersteunen regelmatig bedrijven die hun beheerprocessen op een moderne manier willen inrichten. We kijken kritisch naar de dagelijkse werkzaamheden van de IT-afdeling naar de mogelijkheden om deze te automatiseren. De meest voorkomende en tijdrovende processen hebben we op een rij gezet.
Cloud Consultant Wouter Suyderhoud (38) werkt sinds vijf jaar voor IT-Value. Mocht je hem een keer tegen zijn gekomen als klant van IT-Value, dan weet je inmiddels dat hij een expert is in zijn vakgebied. Maar verder? Hoog tijd dus om hem eens in de spotlights te zetten. Want wie is Wouter eigenlijk? Een kijkje in zijn leven.
Je hebt familiebedrijven en je hebt familiebedrijven. IT-Value is er zeker niet eentje in de traditionele zin van het woord. Er staat geen familie achter het bedrijf die alle aandelen in handen heeft. IT-Value is een familiebedrijf omdat we elkaar meer als familie dan als collega’s beschouwen.
Er is geen bedrijf ter wereld die een voorliefde heeft voor ad hoc beheer. Niemand wordt er blij van dat de IT-afdeling vooral bezig is met het blussen van brandjes, nooit verder komt dan de belangrijkste dagelijkse prioriteiten en daardoor geen vastomlijnd plan kan uitzetten. Toch is dit wel de dagelijkse praktijk bij veel bedrijven.
Hoeveel tijd besteed de helpdesk in uw organisatie aan herhaaldelijke helpdesktickets? Waarom kosten deze tijd? Hoe kunnen deze tickets anders opgepakt worden? Kan het probleem voorkomen worden? Of kunnen de gebruikers in staat worden gesteld het probleem zelfstandig, snel en ten alle tijden zelf op te lossen?
Hoeveel mensen binnen jouw bedrijf vertrekken liever nog vandaag dan morgen? Een pijnlijke vraag met een wellicht pijnlijk antwoord. Volgens onderzoek van HR dienstverlener RAET uit 2018 is het gemiddeld zo’n 17 procent van je werknemers. Door automatisering en het opmaken van profielen kun je jouw in- en uitstroom makkelijker maken.
Iedereen weet dat veranderingen het snelst gaan binnen een klein bedrijf. Dat is hun grote kracht. Voor grotere bedrijven werkt dit meestal anders. Veranderingen in onder meer de ICT zijn complexe operaties die veel impact hebben. Maar dat betekent niet dat je dan maar niets moet doen. In deze blog beschrijven we vier stappen die grotere bedrijven kunnen gebruiken om hun pad naar digitale transformatie vorm te geven.
De werkplek verandert. De moderne werkplek heeft andere eisen, zoals decentraal werken in plaats van centraal. De cloud is daarvoor ideaal. Ook online samenwerken en een nieuwe ICT-beheer zijn belangrijk. Wat is die moderne werkplek nou eigenlijk? Wat zijn de voordelen? En wat de uitdagingen?
Wil je net als Elza werken bij de leukste IT-familie van Nederland? Deze keer in Medewerker aan het woord: Elza de Haan. Elza is 5 jaar bij ons werkzaam. Zij is bij ons begonnen als Project Manager maar inmiddels doorgegroeid tot Business Consultant, omdat bij de adviserende rol haar interesse ligt.
Het is een herkenbaar beeld voor elke IT-manager: tijd en moeite besteden aan zaken waar je liever helemaal geen tijd en moeite aan wil besteden. Voorbeeld: in een programma ben je verplicht tot het documenteren van alles tot op achter de komma, via onbegrijpelijke omwegen of wetgeving. Of je bent nog afhankelijk van andere afdelingen. Oftewel, zaken die omslaan in tijdrovende processen.
Veel bedrijven maken gebruik van een IT Service Managementoplossing zoals TOPdesk. Echter zien wij dat veel bedrijven hun IT Service Managementoplossing nog niet voor de volle 100% benutten. Hiermee bedoelen we niet de volledige inrichting van alle mogelijke modules, maar juist de optimalisering van de reeds ingerichte services.
Als we denken aan de moderne werkplek, dan denken we vaak groots. Glazen kantoren, internationale conference calls, een virtuele receptioniste. Maar als je de zaken afpelt blijven goed kunnen samenwerken en flexibel werken over. Maar dat zorgt voor een grote uitdaging binnen de IT. Hoe zorg je ervoor dat die uitdaging wordt verkleind?
De masterclass IT-strategie, -beleid en -innovatie, heeft bevestigd dat het belangrijk is om IT en business meer met elkaar te verbinden. In de loop der jaren lijken ze uit elkaar gegroeid te zijn, terwijl ze elkaar juist moeten versterken. Mede gebaseerd op de literatuur uit de masterclass benoem ik hierbij 6 stappen die essentieel zijn om IT en business met elkaar te verbinden.
Veel organisaties maken voor hun servicemanagement gebruik van TOPdesk. In TOPdesk kunnen medewerkers middels een self service portaal services aanvragen en incidenten melden. Maakt u ook gebruik van TOPdesk dan helpen wij u graag uw ITSM-proces verder te optimaliseren middels het shift left principe.
Veel applicaties worden naar de cloud gemigreerd, anderen blijven on-premise staan. Nieuwe applicaties worden meestal aangeboden als SaaS-dienst of worden ontwikkeld in de cloud. Al deze diverse mogelijkheden voor het aanbieden van applicaties brengen uitdagingen met zich mee. Citrix NetScaler kan in deze situaties een oplossing bieden.
De meeste IT-infrastructuren zijn in de loop der jaren organisch gegroeid. Dat maakt ze lastig om te beheren. Ook de bijbehorende dienstverlening is op eenzelfde organische manier meegegroeid. Met terechte en onterechte verwachtingen tot gevolg en een organisatie die de waarde van IT niet altijd ziet en begrijpt.
Bij de keuze tussen interne capaciteit vrijmaken of een externe projectmanager aan te trekken spelen een aantal overwegingen een rol. Onze stelling: tenzij je iemand intern vrij kunt maken die de benodigde projectkennis en -ervaring heeft dan verdient het aantrekken van de juiste externe projectmanager zichzelf terug.
Van een administrator die actief is in een IaaS omgeving wordt vaak verwacht dat alle kennis in huis is. Je moet niet alleen in grote lijnen weten hoe je om moet gaan Microsoft Azure, maar er wordt eigenlijk ook verwacht dat je alle details kent. Zelfs als je alle certificaten voor Azure op zak hebt is het in de praktijk nog niet eenvoudig om écht bekend te zijn met alle kleine 'kneepjes' van Azure.
Uw medewerkers verwerken tientallen documenten per dag en hebben toegang tot nog veel meer documenten. In veel situaties heeft een gebruiker toegang tot een uitgebreide fileshare of een Sharepoint site met een vrije rechtenstructuur. Hoe zorgt u ervoor dat de documenten op deze locaties niet onbewust of bewust worden gelekt naar derden?
De komende jaren gaat de definitie van "werken" veranderen, sterker nog we zitten er al midden in. Wat heb je nodig om nieuwe vaardigheden hiervoor in te zetten en je werk gemotiveerd te kunnen blijven doen?
Werken in een dynamische omgeving vereist actief beheer. Dit beheer wordt vaak reactief uitgevoerd omdat er op sommige hardware of software problemen ontstaan nadat er een wijziging is geweest om bijvoorbeeld een nieuwe functionaliteit te introduceren.
Diverse klanten bellen ons graag voor advies over de performance van hun Cirtix en Office 365 omgeving. IT-Value helpt onze klanten hier graag verder mee.
In de aanloop naar het automatiseren van bedrijfsprocessen lopen veel organisaties "vast" omdat de bedrijfsprocessen nog niet (volledig) in kaart zijn gebracht. Het inzichtelijk maken van een bedrijfsproces is een taak waar men veelal tegenop ziet en wat daardoor vooruitgeschoven wordt en niet de prioriteit krijgt die het zou moeten hebben.
Een servicedesk wordt vaak gewaardeerd op een aantal punten. Uiteraard is een van de belangrijkste punten het oplossend vermogen van het eerste aanspreekpunt. Daarnaast spelen klantvriendelijkheid en de ervaring van de werkplek een grote rol. Wat echter ook een grote rol speelt bij de gebruikers is de wachttijd op een oplossing.
In iedere organisatie is er verloop van medewerkers. Als IT-afdeling moet je snel kunnen schakelen wanneer er een nieuwe medewerker indienst komt , maar ook wanneer er iemand vertrekt. Hoe doe je het onboarden en offboarden nu? Is dit handwerk of kun je met een paar klikken een nieuwe medewerker toevoegen?
Bij de introductieblog van de thema's heb ik integratie van (cloud)systemen, begeleiding van gebruikers en veiligheid genoemd als belangrijke onderwerpen binnen het thema werkplek van de toekomst. Maar wat is nu de essentie van de werkplek van de toekomst?
Je hebt een nieuwe applicatie of product gevonden dat je graag wilt gaan gebruiken in je organisatie, maar je wilt het natuurlijk wel even testen. Uiteindelijk weet je nooit zeker of het echt is wat je ervan verwacht.
In 2017 is er veel gesproken en geschreven over digitaal transformeren. Binnen veel organisaties staat de digitale transformatie op de agenda en is men bewust van de noodzaak om bedrijfsprocessen te innoveren en de business en IT dichter bij elkaar te brengen. In 2018 blijven we hierop focussen. Maar hoe zet u als organisatie de eerste stappen naar uw digitale transformatie?
De mensheid is zich constant aan het ontwikkelen. Er ontstaan nieuwe ideeën om het leven mooier of makkelijk te maken. Op kleine en grote schaal, binnen de maatschappij en binnen organisaties.
Steeds meer van onze klanten focussen zich op de digitale transformatie; automatisering toepassen op een volgend niveau. Medewerkers worden daarmee vaker verwacht meer te doen in minder tijd. Het risico op verlies van kwaliteit bij de taken van de medewerkers wordt hiermee echter ook groter.
Uit een studie van economen (universiteit van Oxford) wordt gesteld dat 47% van alle banen in de komende twee decennia gevoelig zijn voor automatisering. Voor ons land zou dit kunnen betekenen dat zo’n twee tot drie miljoen banen verdwijnen in de toekomst.
Het doel van elke verandering is succes; we willen iets mooier, groter, beter, sneller maken. In de IT worden veranderingen vaak gedreven door de techniek, terwijl juist de menselijke factor het succes kan maken of breken. Daarom 5 tips om menselijke weerstand om te buigen naar veranderbereidheid.
Consultancy inhuren op IT-afdelingen wordt steeds gebruikelijker; specialisten die “een kunstje komen doen” en weer vertrekken na een project of wanneer een implementatie van een nieuw product heeft plaatsgevonden.
Regelmatig krijgen wij de vraag van klanten of Citrix nog wel nodig is in de toekomst. Goede vraag, zeker omdat naar schatting 75% van de bestaande Citrix omgevingen nog on-premise staat. Tijdens gesprekken met klanten blijkt regelmatig dat de beleving is dat de weg naar de Cloud niet samen gaat met Citrix.
Niek de Melker was vanuit IT-Value als developer betrokken, hij zegt er het volgende over: ‘De samenwerking met Driestroom kenmerkte zich door het vlotte contact.
Floris van Miert, verantwoordelijk voor DataRely vult aan: ‘De naam DataRely zegt het al: wij zorgen ervoor dat de klant kan vertrouwen op zijn bedrijfsdata en de beschikbaarheid daarvan. Dát is de missie.
‘Nieuwe collega Tamer Kuzucu, sinds 1 augustus in dienst van IT-Value, vertelt: ‘Beheer is als het onderhouden van een huis: zonder onderhoud is het wachten op problemen.’ Lees verder..
AvePoint verzorgt niet alleen een back-up, maar pakt het veel breder aan. Het is bij wijze van spreken een aanvullende beschermende laag rondom Microsoft. Door deze optie in te zetten heb je de volledige controle over je data.