Tamer Kuzucu

Nieuwe collega Tamer Kuzucu: ‘Beheer is als het onderhouden van een huis: zonder onderhoud is het wachten op problemen.’

‘Voordat ik bij IT-Value begon heb ik bij een internationaal transportbedrijf met zo’n 1400 medewerkers gewerkt. Daar runde ik samen met 4 collega’s de IT-afdeling.’ Dat zegt Tamer Kuzucu, sinds 1 augustus als beheerder actief voor het bedrijf. ‘Ik hield altijd al van techniek en nieuwe ontwikkelingen, maar had niet echt verwacht er ooit mijn werk van te maken.’

‘Wat me aanspreekt bij IT-Value, is de warme sfeer. Bij mijn vorige werkgever was de organisatie zó groot, dat ik veel collega’s niet echt had ontmoet. Dit omdat veel collega’s chauffeurs waren. Al was dat niet de reden van de overstap. Het ging er meer over dat ik mezelf verder wilde ontwikkelen. Omdat IT-Value veel bezig is met de moderne werkplek, Azure en de cloud ben ik ervan overtuigd dat ik veel kan leren hier. Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan met cloudomgevingen, mooie migraties, het implementeren van Azure-onderdelen en lastige vraagstukken. Daar krijg ik energie van.’

Van kleins af aan hechte vriendengroep

‘In de eerdere ervaring die ik heb opgedaan bij het werken op de servicedesk heb ik geleerd om goed met mensen om te gaan. Ook als ze ongeduldig of geïrriteerd zijn. Het is dan extra belangrijk om goed te reageren, bijvoorbeeld door rustig te blijven. Ook ben ik een sociaal ingesteld mens. Zo heb ik al van kleins af aan dezelfde hechte vriendengroep waar ik me thuis in voel. We spreken wekelijks met elkaar af. Dat gevoel van het ‘met elkaar maken’ zal ik ook gaan ervaren bij werken op locatie: ik voel me meestal snel op mijn plek in andere werkomgevingen. Ik krijg veel energie van de combinatie tussen het werken met mensen en dat doen door inzet van slimme techniek.’

Beheer behoorlijk belangrijk

‘Het thema beheer is soms wat onderbelicht binnen bedrijven, terwijl het juist zó belangrijk is. Het uitrollen en inrichten van een ICT-landschap is één ding, maar het onderhouden en ondersteunen is een ander, minstens net zo belangrijk onderdeel’, zegt Tamer. ‘Wanneer het beheer binnen een organisatie niet op orde is dan is het wachten op problemen. Stel dat een bedrijf verzuimt om bepaalde updates te doen en er vindt een hackaanval plaats op een server die een beveiligingsupdate had moeten hebben, dan kan het bedrijf zomaar een tijd uit de lucht zijn. Soms met desastreuze of financieel grote gevolgen. Beheer is eigenlijk net als het onderhouden van een huis: als je het bouwt is alles netjes en goed. Maar als je de kozijnen niet schildert en de tuin niet aanharkt dan gaat de staat van je woning achteruit. Als de kozijnen uiteindelijk rotten door achterstallig onderhoud en er gemakkelijk in te breken is dan ontstaan er problemen die gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Niet beheren is eigenlijk een beetje je kop in het zand steken.’

Duidelijke structuur geeft rust

‘Ik merk nu al dat er veel structuur in de werkdagen bij IT-Value zit. En ik houd daarvan: ik werk met een dagplanning en dat geeft duidelijkheid aan mij als professional maar ook aan de klanten die precies weten hoe welke uren besteed zijn. Natuurlijk is er ook volop ruimte voor spoedklussen of andere meldingen met hoge prioriteit. Dat houdt het afwisselend. Wanneer mijn werkdag geslaagd is? Als ik die dingen af heb kunnen ronden die op mijn planning stonden en de klanten tevreden zijn met het resultaat. En als ik het gezellig heb gehad met mijn collega’s, want samenwerking en het plezier wat daaruit voortkomt vind ik net zo belangrijk’, besluit Tamer.

Meer journaal berichten

Ga naar de bovenkant