‘Wij gebruikten HelloID voor de autorisatie en authenticatie van user accounts. Door gebrek aan onze eigen beheercapaciteit werkte het eigenlijk niet goed genoeg. En dat was het moment dat ik naar IT-Value werd verwezen.’ Dat zegt Chris Kunkeler, informatiemanager bij stichting Laurens. ‘En dat goed beheren vonden we wél belangrijk, want bij Laurens helpen wij mensen zo zelfstandig en betekenisvol mogelijk te leven als zij ouder worden, herstellen van een ziekte of leven met een blijvende beperking. Mensen kunnen bij ons terecht voor thuiszorg, revalidatiezorg, verpleeghuiszorg en zorg in de laatste levensfase. Onze ruim 6000 professionals werken niet vóór, maar mét mensen die zorg ontvangen, hun familie en naasten, vrijwilligers én andere zorgverleners. We willen dat mensen die zorg ontvangen zo lang mogelijk zelf de regie houden. Zodat ze de zorg krijgen die nodig is.’
Over HelloID: deze applicatie draait op de achtergrond en is voor eindgebruikers niet direct zichtbaar. Tegelijkertijd worden er vanuit deze applicatie allerlei zaken geregeld rondom gebruikersaccounts, wat de applicatie crúciaal maakt binnen organisaties.
Chris vervolgt: ‘Het is, zeker binnen een zorginstelling van belang dat dit soort zaken goed op orde is, want HelloID zorgt er onder meer voor dat zorgverleners goed en snel bij de juiste toegang tot de juiste cliëntendossiers krijgen. Die functionaliteit kun je geen dag missen.’
Mick van der Helm, functioneel beheerder vult aan: ‘Ik ben vanuit Laurens de linking pin richting IT-Value. In de praktijk betekent dit dat ik met tickets, changes en de automatiseringsslag binnen onze organisatie in het algemeen bezig ben. Inmiddels is ook het ECD aangehaakt, waardoor mijn rol weer verder uitgebreid is. Het cruciale, het belangrijke van deze applicaties vind ik leuk, omdat het maakt dat mijn werk er ook écht toe doet: er worden voor ruim 6000 medewerkers accounts en autorisaties geregeld voor verschillende applicaties. Dus als er iets misgaat moet dit zo snél mogelijk opgelost worden. Maar gelukkig gaat het meestal goed en komen storingen weinig voor.’
De start van de samenwerking
‘Onze samenwerking startte met een aantal gesprekken met Danny van Schaijk, Delivery Manager binnen IT-Value. Dat waren goede gesprekken waarin hij actief meedacht. Toen ze ons een prima aanbieding deden, in de vorm van een intake op onze applicatie door collega Niek de Melker, waarna een rapport met aanbevelingen volgde, besloten we om ons beheer voor in elk geval een jaar uit te besteden zodat we de benodigde kennis in huis haalden.’
Benieuwd naar onze andere professionals? Wij zijn trots op ons team!
De grootste verandering
Chris vervolgt: ‘Deze samenwerking geeft ons veel rust. Ik sliep er, bij wijze van spreken, voorheen slecht van dat we ons beheer niet goed genoeg op de rit hadden.’ ‘Eens’, vult Mick aan, ‘het geeft gewoon houvast dat je een partij als IT-Value naast je hebt staan. Dat werkt heel gemakkelijk en laagdrempelig. We hebben eens per maand een vragenuurtje, zodat we alle openstaande vragen of opmerkingen door kunnen geven. En als er tussendoor iets speelt dan kunnen we altijd even bellen of snel een ticket inschieten zodat we weer verder kunnen. Het is gewoon heel fijn om die kennis op deze manier in huis te hebben. We hebben nu écht iemand naast ons staan die ons van A tot Z ontzorgt, helpt en meedenkt. Zo hebben we onlangs nog een health check uit laten voeren die we binnenkort evalueren. De samenwerking met IT-Value is een soort on going process waarin we steeds verder finetunen om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen.’
‘Niek (red. de Melker) heeft voor ons de implementatie en de inrichting voor het ONS-traject en verder heb ik vaak contact met Twan (red. Duvigneau) en met de collega’s van de servicedesk. Wat fijn is aan deze samenwerking, is dat ze ook echt begrijpen wat de impact op onze organisatie is als we wachten met het doorvoeren van bepaalde zaken. Want achter de user accounts gaat immers een complete wereld van zorg met betrokken mensen schuil. Bij IT-Value denken ze niet alleen in cijfers en scripts, ze begrijpen ook daadwerkelijk het belang van de business. Ze antwoorden snel, schakelen bij wanneer nodig en denken goed na zodat wij onze doelen kunnen behalen. Je merkt aan alles dat ze veel voor partijen in de zorg werken. Bovendien zijn ze ook niet bang om kennis over te dragen en dat werkt gewoon heel fijn.’
Tips voor anderen
‘Wanneer je dit artikel leest en overweegt aan de slag te gaan met een strategisch meedenkende IT-partner, dan is het belangrijk om goed te onderzoeken of men écht ter zake kundig is én ervaring heeft in jouw branche. Dat heb ik zelf in elk geval wel gedaan bij het opstarten van deze samenwerking’, vult Chris aan. ‘Verder vind ik er persoonlijke klik met de mensen waar je mee samenwerkt fijn en voel ik me geen nummer. Integendeel, het voelt juist heel persoonlijk.’