
‘Natuurlijk, het is mooi dat we intern een focusteam hebben ingericht. Maar waar het echt om gaat is dát wat de klant ervan merkt.’
Aan het woord is Coreline de Lange, accountmanager bij IT-Value en vanuit de klantgerichte invalshoek betrokken bij het focusteam Liquit. ‘Voor de klant betekent het dat hij geen generalist maar een specialist met diepgaande kennis in huis haalt. Wij doen dit onderwerp er niet ‘even’ bij, zoals je dat vaak wel ziet gebeuren in de markt.’
Halen jullie al alles uit Liquit?
Wat het gevolg is van een generiek versus een specialistisch advies? Coreline: ‘In de praktijk zien we dan dat bedrijven niet het optimale uit Liquit halen: na de inrichting stopt de doorontwikkeling en worden alleen de basismogelijkheden gebruikt. Door dieper te gaan wijzen we klanten op de mogelijkheden. Zo is een behoorlijk aantal bijvoorbeeld heel blij met de module release en patch. Daarmee kun je op een snelle en eenvoudige manier applicaties packagen. Normaal doen bedrijven dit zelf, met de hand. In de praktijk betekent het dat ze updates zelf bijhouden en uitvoeren. Door applicaties te packagen, gaat dit voortaan automatisch, voorkom je fouten en bespaart men tijd. En we horen ook positieve verhalen over de eenvoud van Liquit. Zo merken medewerkers bijvoorbeeld niet eens dat het achter hun werkomgeving zit. Wanneer er een applicatie elders wordt gestart dan is de betreffende collega zich daar niet bewust van, zodat hij of zij zich gewoon op zijn kerntaken kan richten.’
Dit probleem lost Liquit op voor bedrijven
Coreline: ‘Liquit biedt ontzettend veel mogelijkheden. Eén daarvan is voor bedrijven die de overstap naar de cloud overwegen. Zij werken dan nog on premise maar willen of kunnen de volledige overstap naar de cloud nog niet maken. Liquit is dan een supermooie tussenoplossing. Eerder vertelde Saskia de Ronde, Channel Manager Benelux bij Liquit: ‘Ons bedrijf bestaat sinds 2015 en is ontstaan vanuit een probleem dat we voor een individuele klant wilden oplossen. Een aantal van onze technische mensen bedacht een oplossing en toen bleek al vrij snel dat niet alleen deze ene klant dit probleem had, maar ook heel veel anderen. Het ging, maar dat zal de lezer die ons bedrijf kent niet verbazen, over het inrichten van een uniforme werkplek voor de medewerkers van dit bedrijf. We besloten al snel dat we van deze fix een volledig product wilden maken en op een later tijdstip is daar een compleet bedrijf omheen gebouwd. In basis draait ons aanbod erom dat de medewerker onafhankelijk vanuit om het even welke plaats, tijd en met welk apparaat hij werkt, áltijd dezelfde gebruikservaring heeft.’
Schrijf je in voor onze inspiratiemiddag
Coreline: ‘Kijkend naar wat er nu gebeurt in de markt, zien we dat nogal wat bedrijven op dit moment bezig zijn met hun IT-visie en -strategie. Wij worden vaak ingeschakeld, omdat bedrijven, gemeentes en zorginstellingen graag willen weten wat we van hun plannen vinden. Ook vragen ze zich af of wij nog toevoegingen hebben. Verder zijn er de bedrijven die al wel op de moderne werkplek zitten, maar nog volop met security bezig zijn. Zij richten zich bijvoorbeeld op vragen rondom Teams: met wie deel je wat? Hoelang blijft welk bestand waar staan? Et cetera. Daar draait het al meer om governance dus. Niet voor niets organiseren we 2 inspiratiemiddagen in oktober en november. Daarbij staan we onder meer stil bij een vraag die we heel vaak krijgen, en dat gaat over hoe wij de ultieme werkplek zien. Waar deze meetings gehouden worden is nog de vraag: óf bij ons op kantoor in Oosterbeek, óf op een andere locatie. We laten het onze klanten bepalen, want zij weten uiteindelijk wat ze het beste past.’
Ook deelnemen aan onze inspiratiesessie op een locatie die je past? Meld je hier aan.
Wil je meer weten over hoe je Liquit toe kunt passen in je werkdag of in de werkdag van je collega’s? Neem dan contact op met Coreline, je bereikt haar rechtstreeks via c.delange@it-value.nl. Of je belt met 085 0185 569.