Partnerschap Tools4ever & IT-Value: maximale impact in mens- en zorggerichte organisaties
In een steeds complexer IT-landschap zoeken zorg- en mensgerichte organisaties naar oplossingen die efficiëntie en veiligheid waarborgen. George Bakker, Operational Director bij Tools4ever, en Danny van Schaik, Account Manager bij IT-Value, delen in dit artikel hun visie op hun partnerschap. Wat dat inhoudt? Een unieke combinatie van technische expertise en klantgerichtheid die zij leveren aan klanten in sectoren zoals de zorg en semi overheid.
Ze vertellen over het ontstaan van dit partnerschap, de gezamenlijke aanpak én de resultaten waar ze trots op zijn. Ook geven ze inzicht in wat ‘goed inzetten’ van identity management inhoudt en hoe zorgorganisaties optimaal kunnen profiteren van deze tooling om de juiste balans tussen beveiliging en gebruiksgemak te vinden.
Benieuwd hoe dit partnerschap zorginstellingen, gemeentes en andere organisaties helpt om de uitdagingen in deze sector aan te pakken? Lees verder en ontdek hoe IT-Value en Tools4ever samen het verschil maken!
Hoe ziet het partnerschap eruit?
George: “Tools4ever levert met HelloID een toonaangevende identity managementoplossing in Nederland. IT-Value is een IT-dienstverlener die gespecialiseerd is in het implementeren en beheren van HelloID. Het partnerschap gaat verder dan alleen implementatie; IT-Value helpt klanten om het máximale uit HelloID te halen. Deze samenwerking gaat inmiddels zo’n vijf jaar terug, en sindsdien hebben we al tientallen klanten samen bediend.”
Danny vult aan: “Onze focus ligt op mensgerichte organisaties zoals zorginstellingen en semi-overheden. Door onze gezamenlijke inzet voor hun automatiserings- en governance-behoeften hebben we een solide basis gelegd voor hun IT-structuur. De klant weet dat ze bij ons terecht kunnen voor zowel de technologie als de strategische ondersteuning om er langdurig profijt van te hebben.”
Waarom is het partnerschap zinvol voor klanten van Tools4ever en IT-Value?
George: “Wij zijn sterk in implementaties, maar IT-Value onderscheidt zich door nog een stap verder te gaan. Zij bouwen duurzame relaties met klanten op, voeren voortdurend verbeteringen door en beheren de dagelijkse operaties. Deze aanpak stelt IT-Value in staat om hun klanten diepgaand te kennen en te begrijpen. Dit is een mooie aanvulling voor ons.’’
Danny: “Wij kennen de vraagstukken in de zorg en semi-overheid en ondersteunen hen in het behalen van compliance-eisen en het optimaliseren van toegang en beveiliging. De juiste technologie combineren met een klantgerichte aanpak levert zowel efficiëntie als veiligheid op voor de klant.”
Over Tools4ever en IT-Value
George: “Met IT-Value werken we samen met een partner die begrijpt hoe belangrijk gebruiksvriendelijke en veilige oplossingen zijn, vooral in de zorg. Het DNA van beide bedrijven is hetzelfde. Dat, in combinatie met een goede communicatie onderling, maakt de samenwerking op allerlei fronten heel sterk en gemakkelijk. IT-Value combineert technische expertise met een sterke focus op de eindklant. Hun diepgaande kennis van de zorgsector en hun persoonlijke aanpak maakt hen tot een gewaardeerde partner in ons kanaal.”
Danny: “Bij IT-Value hanteren we een methodiek die draait om ‘kijken, denken, doen, werken’ – een aanpak waarbij we eerst de behoeften en uitdagingen verkennen voordat we tot uitvoering overgaan. Hiermee verzekeren we dat elke stap aansluit bij de behoeften van de klant, zoals hun compliance-eisen en efficiëntieverbetering”, aldus Danny. “Onze klanten in de zorg krijgen daardoor grip op hun autorisatiemanagement en voldoen aan de strenge normen. Dankzij HelloID kunnen zij bijvoorbeeld snel en foutloos nieuwe medewerkers toegang geven tot systemen, wat essentieel is in deze sector.”
“Wij gebruikten HelloID voor de autorisatie en authenticatie van user accounts. Door gebrek aan onze eigen beheercapaciteit werkte het eigenlijk niet goed genoeg. En dat was het moment dat ik naar IT-Value werd verwezen.” Dat zegt Chris Kunkeler, informatiemanager bij stichting Laurens. Naar de klantcase…
Waarom koos IT-Value voor Tools4ever en hoe evalueren ze deze keuze?
Danny: “Bij IT-Value zijn we ervan overtuigd dat automatisering in identity management enorm kan bijdragen aan de operationele efficiëntie en veiligheid. Tools4evers’ oplossing past perfect bij onze visie om te automatiseren wat geautomatiseerd kan worden.”
Wat typeert zorg- en mensgerichte organisaties en hoe past HelloID hierbij?
Danny: “Deze organisaties werken vaak met beperkte middelen en kampen continu met personeelsuitdagingen. Door automatisering met HelloID kunnen zij onnodige handmatige processen verminderen, wat leidt tot een efficiëntere en veilige werkomgeving.”
Over HelloID: HelloID is een Identity and Access Management oplossing. Met modules zoals Provisioning, Service Automation, Access Management en Governance faciliteert het efficiënte en veilige toegang tot diverse systemen en applicaties. Dankzij certificeringen zoals ISO 27001 en SOC II biedt HelloID een betrouwbare beveiligingsinfrastructuur.
Wat houdt ‘goed inzetten’ van identity management in en welke tips hebben jullie voor de lezer?
George: “Een goed IAM-beleid begint met een duidelijke visie en betrokkenheid vanuit alle lagen van de organisatie. Het is niet alleen een technisch feestje; HR, IT en de CISO moeten samen nadenken over veilige toegang en compliance.”
Danny vervolgt: “Mee eens. Veelgemaakte missers binnen een organisatie zijn een gebrek aan planning en visie. Denk daarom eerst goed na over de inrichting van je autorisatiestructuur voordat je begint met implementeren. Dit voorkomt dat autorisaties handmatig beheerd moeten worden, wat niet alleen foutgevoelig maar ook inefficiënt is.”
Waar dit partnerschap eigenlijk voor staat?
Met deze aanpak en visie brengen zowel Tools4ever als IT-Value rust en regie in de organisaties van hun klanten. Waar dit partnerschap eigenlijk voor staat? Dit partnerschap staat dan ook symbool voor hoe technologie en mensgerichte ondersteuning hand in hand gaan voor succes én voor werkplezier. Want ook dat vinden beide partijen een onmisbare factor tijdens de werkdag. Net als het gros van hun klanten trouwens.