Van sportveld naar IT-held: nieuwe collega Tom nu toegewijd op servicedesk
Dezelfde bevlogenheid, een ander vak. Onze nieuwe collega Tom te Veluwe neemt zijn topsportervaring mee in zijn nieuwe rol bij IT-Value als servicedeskmedewerker. Zijn kernwoorden? Resultaat, samenwerken en gaan voor 100% tevreden klanten.
Tom te Veluwe is een jonge professional met een achtergrond in sportmarketing en commerciële economie. Hij gaf zijn carrière een interessante wending door de overstap te maken naar IT. Na zijn studie aan Saxion in Deventer, waar hij Sportmarketing studeerde, vond Tom snel zijn plek bij IT-Value, kennispartner in de digitale vooruitgang van mensgerichte organisaties, zoals zorg en (semi-)overheid, en specialist in de digitale thema’s van nu.
Hoewel zijn opleiding gericht was op marketing binnen de sportwereld, was Tom bewust op zoek naar een uitdaging buiten die sector. “Mijn hele leven draaide om sport, ik wilde graag ook andere ervaringen opdoen”, zegt Tom. Hij kwam terecht bij IT-Value, waar de informele sfeer en het warme welkom van het team hem direct aanspraken. Tom begon als stagiair en heeft zich inmiddels opgewerkt tot een vaste kracht op de servicedesk, waar hij dagelijks verantwoordelijk is voor het oplossen van IT-problemen van klanten.
Sport als levensschool
Van jongs af aan is sport een belangrijke factor geweest in Toms leven. Op vierjarige leeftijd begon hij met voetballen en op zijn tiende kwam hij in de topsportwereld terecht bij Vitesse, gevolgd door De Graafschap. “Ik trainde vijf tot zeven keer per week en alles stond in het teken van sport.” Hoewel een carrière als profvoetballer uiteindelijk niet haalbaar bleek, nam Tom veel waardevolle lessen mee uit die tijd. “Topsport heeft me geleerd om me te focussen, door te zetten en áltijd het beste uit mezelf te halen.”
Diezelfde mentaliteit brengt hij nu mee naar zijn werk bij IT-Value. Als laatste man op het voetbalveld weet Tom dat je je soms geen fouten kunt permitteren, een filosofie die hij ook toepast op zijn werk: “Wat ik doe, moet gewoon goed gebeuren. Anders help je er niemand mee.”
Werken bij IT-Value
Tom werkt voornamelijk op de servicedesk, waar hij tickets oplost en klanten helpt met onder andere vragen over e-mail, wachtwoorden en Teams. “Een geslaagde werkdag is voor mij een dag waarop niemand meer op mij wacht. Ik wil dingen graag goed afronden.” Hoewel hij nog veel moet leren over IT, voelt hij zich gesteund door het team en haalt hij voldoening uit het snel oppakken van nieuwe kennis.
“IT-Value biedt een omgeving waar ik echt helemaal mezelf kan zijn en me verder kan ontwikkelen,” vertelt Tom. De visie om IT voor mensen te laten werken door strategische keuzes te maken die het werk makkelijker maken en tijd opleveren, past goed bij Tom. “Ik vind het mooi om een (nog bescheiden) rol te kunnen spelen en betrouwbare schakel op de servicedesk te zijn. En daarmee positief bij te dragen aan het oplossen van de dagelijkse IT-uitdagingen van klanten.”
Vrije tijd en toekomstperspectief
Naast zijn werk blijft sport een grote passie voor Tom. Hij speelt op hoog amateurniveau en traint meerdere keren per week. Buiten zijn sport houdt Tom van rust en ontspanning, vaak in de vorm van Netflix of simpelweg niets doen. “Als ik niets te doen heb, verveel ik me niet. Soms is het ook gewoon lekker om even helemaal niets te hoeven.”
Op de vraag waar hij zichzelf over een jaar ziet binnen IT-Value, antwoordt Tom: “Ik wil een stabiele factor zijn, zelfstandig mijn werk kunnen doen en me meer specialiseren in IT.” Zijn ambitie en toewijding beloven dat hij, net zoals op het voetbalveld, zijn plek binnen het team gaat versterken.
We heten Tom van harte welkom en wensen hem veel succes én werkplezier toe.