Versnel de doorlooptijd van wijzigingsverzoeken

Versnel de doorlooptijd van wijzigingsverzoeken

Steeds meer van onze klanten focussen zich op de digitale transformatie; automatisering toepassen op een volgend niveau. Medewerkers worden daarmee vaker verwacht meer te doen in minder tijd. Het risico op verlies van kwaliteit bij de taken van de medewerkers wordt hiermee echter ook groter. Om dit risico te beperken maar wel te voldoen aan de verwachtingen van de organisatie, zijn een aantal keuzes en maatregelen van belang.

Veel wijzigingen kunnen gemakkelijk worden gerelateerd aan eerder uitgevoerde wijzigingen. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om een minor update van een applicatie, zijn de stappen vaak gelijk aan de stappen tijdens het updaten van de voorgaande versie. Het hebben van sjablonen voor dit soort wijzigingen scheelt aanzienlijk bij het vooraf opleveren van documentatie en vervolgens bij de uitvoer van de wijziging zelf.

Versnel het goedkeuringsproces

Het interne incident registratiesysteem is vaak onderdeel van het goedkeuringsproces van een aangevraagde wijziging. In de meeste gevallen stelt de wijzigingsprocedure dat de manager van de aanvrager goedkeuring geeft over de wijziging. Zorg ervoor dat de aanvraag zo veel mogelijk op basis van formulier wordt aangeleverd met verplichte velden en dat de gemandateerde de aanvraag geautomatiseerd krijgt toegestuurd per email.

Beperk menselijk handelen

Automatisering is het bestaansrecht van de IT-afdeling van uw organisatie. Bij veel van onze klanten zien wij dat IT-afdelingen veelal automatiseren op een traditionele manier. Echter gaat een visie op digitale transformatie vaak hand in hand met zaken als self service en automation. Hiermee worden taken uit handen genomen van een servicedesk, waarmee bijvoorbeeld tijd wordt vrijgespeeld voor het verhogen van de kwaliteit van de dienst of de kwaliteit van de kennis op de afdeling.

Om self service en automation te kunnen aanbieden, is het belangrijk te kiezen voor het automatiseringsplatform wat het beste bij uw organisatie past. Let bij het kiezen op de volgende zaken:

  • De grootte en de inrichting van de infrastructuur
  • Het kennisniveau van uw medewerkers
  • Gebruikte technieken in uw organisatie
  • Het licentiemodel
  • In sommige gevallen kunnen automatiseringsplatformen worden gekoppeld aan een self service portaal waar gebruikers op kunnen inloggen om zo hun verzoek volledig automatisch af te handelen.

Heeft u vragen over zaken als digitale transformatie, self service en/of automation, óf kunt u hulp gebruiken bij dit soort onderwerpen? Neem vrijblijvend contact met ons op. De specialisten van IT-Value nemen u graag mee op reis tijdens een round table of een gesprek op locatie.

Meer journaal berichten

Op alle lagen van jouw zorgorganisatie de juiste kennis en begrip van IT

Hoewel op alle lagen in de zorgorganisatie met IT gewerkt wordt én erover besloten wordt, ontbreekt het vaak aan de juiste kennis en begrip om dit echt goed te doen. Dat blijkt uit de gesprekken die wij hebben gevoerd met verschillende zorginstellingen. Bewust bouwen aan dit kennisfundament is essentieel. Hoe zorgen zorgorganisaties ervoor dat IT-kennis op alle lagen aanwezig is?

IT-budgetten verantwoorden binnen zorginstellingen: de uitdagingen en de oplossingen

Uit onze gesprekken met zorgorganisaties blijkt dat het verantwoorden van IT-investeringen in de praktijk lastiger is dan het klinkt. Mede doordat de kosten hoog zijn, moet het resultaat dan ook altijd iets bieden dat een belang dient met hetzelfde equivalent. Hoe kunnen zorgorganisaties hun IT-budgetten beter kwalificeren en verantwoorden?

Ga naar de bovenkant