In dit tweede artikel van het drieluik over de teams van IT-Value, vertelt Thijs Kleemans, manager van het team Professional Services, over het hoe en waarom van deze teams en het bijbehorende team. Net als bij Envision Services en Managed Services komen onder andere de volgende zaken aan bod:
- Wat de dienst biedt.
- Wat voor soort klanten en opdrachten het team bedient.
- Welke kennisgebieden er binnen het team aanwezig zijn.
- Welke actuele items er spelen.
In deel 1 van dit drieluik kwam business consultant Elza de Haan, (verantwoordelijk voor Envision Services) al aan het woord. Binnenkort vertelt Bob Masselink, verantwoordelijk voor Managed Services, zijn verhaal in het laatste deel van dit drieluik
Binnen IT-Value kennen we de diensten Envision Services, Professional Services en Managed Services. Met de eerste dienst bieden we onze klanten uitzicht door inzicht en overzicht. In onze inmiddels bekende methodiek is dat fase KIJKEN. Professional Services zorgt voor vooruitgang, door kennis en innovatie. Dit gebeurt in de fases DENKEN & DOEN uit onze methodiek, en richt zich op de projecten nadat de stip op de horizon door team Envision Services is gezet. En Managed Services biedt klanten zekerheid, door te ontzorgen en optimaliseren, de fase WERKEN uit onze methodiek. Naast deze waardes hebben we onze focusteams. Zij focussen zich vanuit alle drie de diensten op de specialisaties Identity & Access management, datamanagement en werkplek & portalen.
Wat doet je team?
“Binnen IT-Value zorgt het team van Professional Services voor vooruitgang door kennis en innovatie. In onze methodiek vallen wij onder de fases ‘Denken’ en ‘Doen’. Ons team richt zich op de projecten nadat de stip op de horizon door het Envision Services team is gezet. Waar Envision Services de visie bepaalt, nemen wij deze visie over en vertalen deze naar concrete plannen en projecten. We maken technische en functionele ontwerpen, die we in samenspraak met de klant afstemmen en goedkeuren. Vervolgens realiseren we deze plannen in de uitvoeringsfase. Dit maakt ons team een belangrijke schakel in het verwezenlijken van de lange termijn doelstellingen van onze klanten.”
Wat voor soort klanten en opdrachten bedient jouw team?
“Ons team werkt voornamelijk met middelgrote tot grote organisaties die op zoek zijn naar diepgaande en innovatieve IT-oplossingen. Wij bedienen klanten uit diverse sectoren, waaronder de zorg, het onderwijs en de zakelijke dienstverlening. Een groot deel van ons werk bestaat uit het uitvoeren van projecten gericht op de modernisering van de werkplek, Identity & Access management (IAM), en data governance. Deze projecten variëren van de implementatie van nieuwe software en systemen tot het optimaliseren van bestaande IT-infrastructuren. Door onze uitgebreide expertise en het vermogen om maatwerk te leveren, zijn wij in staat om aan de uiteenlopende behoeften van onze klanten te voldoen.”
Welke kennisgebieden zijn er binnen het team aanwezig?
“Ons team bestaat uit een diversiteit aan professionals met uiteenlopende specialisaties. We hebben architecten die verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de ontwerpregels en de kwaliteit van de projecten. Daarnaast beschikken we over projectmanagers die de verschillende projecten in goede banen leiden. Consultants binnen ons team zorgen voor de daadwerkelijke inrichting en implementatie van de oplossingen. Een voorbeeld hiervan is Melvin van Zomeren, die sinds kort als cloud consultant is begonnen met een focus op HelloID. Binnenkort stelt hij zich verder voor. Onze consultants mogen overigens bést wel even in het zonnetje gezet worden. Want zij hebben diepgaande kennis van technieken en delen deze enthousiast met onze klanten. Ze worden blij van technologie en zijn echt tevreden wanneer deze de behoeften van de klant vervult. Deze aanpak maakt ons uniek en onderstreept onze toewijding aan het leveren van oplossingen die werken. Ons team is wat groter dan dat van Envision Services en bestaat momenteel uit vijftien personen.”
Welke actuele items spelen er?
“Een van de belangrijkste focusgebieden op dit moment is de moderne werkplek. Dit omvat projecten waarbij we de volledige ICT-omgeving van een klant vervangen, met bijzondere aandacht voor onze drie specialisaties: IAM (HelloID), data governance (AvePoint), en werkplek & portalen (Liquit). Een ander actueel onderwerp is de integratie van AI, zoals Microsoft Copilot. We adviseren klanten om eerst goed na te denken over IAM en data governance voordat ze AI-tools inzetten, om te voorkomen dat gevoelige informatie ongecontroleerd toegankelijk wordt. Onze aanpak is erop gericht om klanten te helpen bij het realiseren van hun IT-doelstellingen op een veilige en efficiënte manier.”
Professional Services: de schakel naar succesvolle IT-projecten
Thijs: “Kortom, Professional Services bij IT-Value biedt begeleiding van visie tot uitvoering. Wij ondersteunen klanten bij het bedenken en implementeren van IT-oplossingen. Ons team van architecten, projectmanagers en consultants levert oplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van klanten. De moderne werkplek, IAM, of data governance, wij hebben de kennis om elk project effectief uit te voeren.’
Herken je uitdagingen in bovenstaand verhaal? Neem contact op met IT-Value.