Wie wil er nu geen kersen op de taart?
‘We zijn de laatste tijd, naast onze gewone werkzaamheden, bezig geweest met het herformuleren van onze missie, visie en strategie. En dan gericht op de komende jaren waarbij we bewust een aantal waardeproposities uitdragen en focussen op specifieke oplossingen en branches.’ Dat zegt Elza de Haan, Business Consultant bij IT-Value en verantwoordelijk voor de strategie.
‘Zo hebben we bijvoorbeeld ons businessmodel canvas opnieuw gevuld zodat helder werd of datgene wat we doen nog overeenkomt met hetgeen we willen doen, ook naar de toekomst toe. Daar hebben we vervolgens een aantal strategische thema’s uitgehaald en daar gaan we nu gericht mee aan de slag. Vrij gestructureerd dus, precies zoals ik dat fijn vind’, lacht Elza. ‘Wat niet verandert is onze basisdienstverlening, maar we gaan wél met nog meer focus vanuit focusteams werken. Dit betekent dat we door inzet van diepgaand gespecialiseerde collega’s vanuit onze verschillende expertises gaan werken aan actuele onderwerpen die nu bij onze klanten spelen.’
Onze focusteams als partner voor het leven
‘Met het inrichten van focusteams die zich elk op één specifiek onderwerp richten onderscheiden we ons en kunnen we de klant nog beter bedienen. Dat zit zo: wanneer je kijkt naar een actueel onderwerp als de moderne werkplek, dan bevat dat veel verschillende facetten. De basis kunnen wij, net als veel andere IT-leveranciers, goed inrichten. Maar boven op die basis kent de moderne werkplek specifieke facetten. Juist déze maken in onze ogen het verschil voor de klant en zijn de volgende stap in het optimaal automatiseren en faciliteren. Onze focusteams bieden de klant 100% kennis, kunde en toewijding voor dat specifieke onderdeel.
Van data naar wijsheid door structuur en governance
Bij het implementeren van de moderne werkplek is er vaak voor gekozen om de bestaande mappen en bestanden vanaf de fileserver één op één te migreren naar de cloud. Maar daarbinnen is de werking radicaal anders en omdat we de waarde van data steeds meer zien, willen we meer in controle komen. Dus hier de juiste structuur in aanbrengen en datamanagement uitvoeren is een belangrijke vervolgstap.
Flexibele toegang – maar wel veilig
Hetzelfde geldt voor het beheren en optimaliseren van identiteiten en toegang: identity en access management. Dit vaart vaak op organisch gegroeide inrichting van AD’s en HR-systemen. Snel en flexibel de juiste toegang verlenen tot (informatie)bronnen kan het verschil maken in de toenemende flexibiliteit binnen organisaties. Medewerkers worden steeds vaker op verschillende plekken binnen een organisatie ingezet, of personeel wordt tussen organisaties uitgewisseld als één van de oplossingen voor het arbeidstekort.
Oud en nieuw slim samen laten komen
Last but not least kent de moderne werkplek vaak nog een aantal niet-moderne onderdelen, bijvoorbeeld legacy applicaties. Deze modern maken heeft natuurlijk de voorkeur, maar is niet in alle gevallen mogelijk. Dan is het de kunst om binnen de moderne werkplek oud en nieuw zo op elkaar aan te laten sluiten dat de medewerker niets van de verschillen merkt.
Focusteams werken vanuit techniek, klantproces én functionele klantbehoefte
Onze focusteams hebben zich (spreekwoordelijk!) vastgebeten in bovenstaand beschreven onderwerpen en ontwikkelen er gericht oplossingen voor met producten als Microsoft SharePoint, AvePoint, Liquit, Tools4ever. Met als kracht dat we dat niet alleen vanuit de techniek doen, maar juist ook de functionele behoefte en bijbehorende processen bij de klant meenemen.
De kersen op de taart
‘Ik durf te zeggen dat veel leveranciers de taart leveren. Meestal ook met lekkere slagroom. Vanuit IT-Value doen we dat ook, maar wij leveren ook de kersen op die taart. Dat maakt dat we nét wat anders zijn. De finesse zit hem vaak in de details en dat is in dit geval niet anders: samen IT laten werken. Dáár gaan we voor’, besluit Elza.
Blijf op de hoogte
In de komende periode delen we meer artikelen over onze focusteams met relevante informatie voor gebruikers. Inschrijven voor deze updates doe je hier. Heb je vooraf al vragen of een goed idee? Neem dan contact met ons op. We horen je graag!