‘IT-Value? Dat is diepgaand samenwerken combineren met veel lol tijdens beheerprojecten’, Debby Kriesels, hoofd ICT binnen jeugdgezondheidsorganisatie CJG Rijnmond
‘Wanneer ik aan IT-Value denk, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ze onze taal spraken. Bovendien werd er niet verkocht maar geadviseerd en dat is heel prettig.'
‘Ik kende IT-Value al langer en de samenwerking is in een nauw overleg met het bestuur en de directie van CJG Rijnmond tot stand gekomen. Toen ik bij CJG Rijnmond aan de slag ging merkte ik al snel dat we intern niet helemaal tevreden waren over de destijds betrokken IT-serviceprovider. Al snel stapten we over naar IT-Value, in eerste instantie bedoeld als tijdelijke oplossing.’ Aan het woord is Debby Kriesels, hoofd ICT binnen CJG Rijnmond. Deze organisatie biedt preventieve jeugdgezondheidszorg en maakt zich sterk om een integraal zorgaanbod in de wijken aan te kunnen bieden voor alle leeftijden. Dit in samenwerking met professionals in de jeugdketen.
Uitdaging rondom updates
‘Onze uitdaging zat vooral in het grip krijgen op het serveronderhoud. Ook misten we de grip op toegang tot bepaalde dienstverlening zoals access points en andere onderdelen van het draadloze netwerk. Aan het op orde brengen van dat gedeelte heeft IT-Value wel een heel belangrijke bijdrage geleverd. We hadden ook het gevoel gehoord te worden: wanneer we een basale melding deden of een ander probleem hadden dan werd dit direct opgepakt en opgelost daar waar het kon. Of er werd goed naar ons geluisterd en met ons overlegd over de mogelijkheden.’
Belangrijke hulp bij beheer
‘Ze hebben ons vooral geholpen om grip te krijgen op beheer. Bijvoorbeeld door bepaalde mailroutes te versimpelen, door er stappen tussenuit te halen waardoor er geen vertraging meer ontstond. De situatie voor onze cliënten is altijd veilig geweest, dat wil ik wel graag benadrukken, maar we zijn nu doorgegroeid naar een nóg hoger niveau. En dat is gewoon een goede zaak. Verder stonden er ook tickets in achterstand, ook dat was snel opgelost gelukkig. Verder hebben we in een datacenter fysiek een aantal servers uitgezet nadat we onze data op één server verzameld hadden. Uiteraard voldoet deze server ook aan de laatste beveiligingsupdates, mede door de samenwerking met IT-Value. Tot slot hebben we een grote schoonmaak gehouden door allerlei oude applicaties te verwijderen die toch niet meer gebruikt werden. En we hebben gekeken naar oude verbindingen die niet meer gebruikt werden. Ook die zijn verwijderd. Door alle bovenstaande activiteiten ontstond er meer rust en overzicht op de werkvloer’, aldus Debby.
Verstand van techniek én veel lol
‘Naast het feit dat ze bij IT-Value veel technische kennis in huis hebben, waren deze mensen met verstand van techniek ook bereidwillig om naar ons te luisteren. De professionals luisterden goed naar onze wensen als klant en dachten mee in de vertaling naar de juiste oplossing. Dat hebben we als heel prettig ervaren’, vervolgt Debby. ‘Als ik denk aan de samenwerking met IT-Value dan komen er als vanzelf woorden als energiek en doortastend in me op. En urgentie, want die werd er over en weer echt wel gevoeld. Maar ook het woord lol, want die hebben we zeker gemaakt samen.’
Tips voor anderen
‘Wat wij geleerd hebben van het hele traject, is dat je te allen tijde grip moet hebben óf snel kunnen krijgen op je eigen omgeving. Wat je nogal eens ziet, zeker in het sociaal domein, is dat men zich te afhankelijk opstelt van de leverancier door enorm op deze partij te leunen. Wij gaan juist voor een strategisch partnerschap waarin je als gelijkwaardige professionals, ieder vanuit de eigen invalshoek, voor het beste resultaat gaat. IT-Value heeft hierin een belangrijke rol gespeeld door ons scherp te houden’, besluit Debby. ‘Je kon aan alles merken dat dit werk hun core business is.’