‘Samenwerken gaat alleen als mensen écht van elkaar willen leren’, Chris Migchelbrink, Chief Information Officer bij Cosun
‘IT-Value helpt ons bij de bouw van onze nieuwe Microsoft-werkplek, ze leveren vooral veel kennis die bovendien ook up to date is.’ Dat zegt Chris Migchelbrink, Chief Information Officer bij Cosun.
‘IT-Value helpt ons bij de bouw van onze nieuwe Microsoft-werkplek, ze leveren vooral veel kennis die bovendien ook up to date is.’ Dat zegt Chris Migchelbrink, Chief Information Officer bij Cosun een Nederlandse onderneming die plantaardige grondstoffen, vooral suiker en aardappelen, door middel van bioraffinage verwerkt tot ingrediënten en componenten voor voeding, chemie op basis van plantaardige grondstoffen, non-foodtoepassingen en energie. ‘Hoe we met elkaar in contact kwamen? Ik kende Maurice en had ook al goede geluiden uit de markt gehoord. Die combinatie bracht me bij IT-Value. We merkten al snel dat het klikte en dat de cultuur van aanpakken goed aansloot bij ons bedrijf. Ook binnen Cosun zijn we niet van het lange discussiëren, maar willen we vooral een richting bepalen en vervolgens lekker aan de slag. We werken niet voor niets al sinds 2012 met elkaar samen. Destijds hadden we te maken met wat uitdagingen rondom hoogwaardige technische vraagstukken waar de gemiddelde leverancier niet goed genoeg antwoord op had. En dat was wél wat wij zochten. Het ging specifiek om Citrix en om wat moeilijk te pinpointen issues. Denk dan aan een nieuwe printdrive die werd geïnstalleerd waardoor de werkplek almaar bleef rebooten. We hebben ze ook ingeschakeld voor een stukje participatie in onze dienstverlening. Zo draait onze IT-infrastructuur 24/7 en we hebben best een mooie bezetting. Maar niet om dit zelf continu te kunnen doen. Bovendien weet niet iedereen áltijd álles, en dan is het fijn dat je een back-up hebt waar je een beroep op kunt doen. Verder heeft IT-Value ons ook de kennis geleverd om ons processen te automatiseren.’
Gewoon goede mensen die doen wat ze zeggen
‘Ze hebben gewoon goede mensen daar en mocht het een keer niet goed gaan dan lossen ze het ook op. Maar dat is tot op heden eerlijk gezegd nog niet gebeurd. Ze doen wat ze zeggen en doen dat concreet en ze leveren een bijdrage tot het resultaat er is. Wanneer ik deze samenwerking in 3 kernwoorden zou moeten beschrijven dan kom ik al snel op termen als up to date kennis, pragmatisch (want ze komen snel tot de kern) en betrouwbaar. Zo word ik, als ik ze bel, bijvoorbeeld nooit in de steek gelaten. Ook als het aan hun kant moeilijk is. Verder ontwikkelen ze zich razendsnel daar: ze hebben zich onze cultuur, onze legacy en de kennis van onze producten opvallend snel eigen gemaakt. Ik heb ook het gevoel dat ze voorop lopen, kijkend naar kennis, ontwikkeling en de toepassing daarvan.’
Tips voor anderen die een dergelijke samenwerking overwegen?
Het is belangrijk dat je mensen intern open staan voor samenwerkingen. Men moet intrinsiek bereid zijn om elkaar te leren en te groeien. En dat geldt ook voor de partner die je in huis haalt, ook deze moet in staat zijn om kennis om te zetten naar, in dit geval, de Cosun-cultuur. Dat vraagt ook om bereidheid om écht naar elkaar te luisteren en de wil om je in elkaar te verdiepen. Dat vind ik een belangrijk aspect. Ook als mensen op een ander level zitten: juist dan moeten ze elkaar vinden zodat ze verder kunnen. Uiteindelijk moeten we ook dit immers samen doen’, besluit Chris.