Identity & Access management (IAM)
IAM-oplossingen, bekend als Identity & Access Management, bieden hulpmiddelen om uw organisatie te voorzien van geautomatiseerde taken. Denk aan het automatiseren van uw IDU-proces (Het instroom-, doorstroom- en uitstroomproces), het bieden van geautomatiseerde selfservice producten welke 24×7 beschikbaar zijn, maar ook de mogelijkheid om Single Sign-on (SSO) in te kunnen loggen binnen uw applicatielandschap.
Door uw rechtenstructuur (RBAC) en IDU-proces te laten beheren door een IAM-oplossing én deze te koppelen aan uw HR-bronsysteem wordt er een ‘single source of truth’ gerealiseerd. Breng uw HR-afdeling in de lead waardoor autorisaties binnen het applicatielandschap geen vertraging meer oplopen en uw medewerkers ongestoord aan het werk kunnen. Vanuit deze use case zorgt de project- en beheerorganisatie van IT-Value ervoor dat we continue bezig zijn om voor u het maximale rendement te behalen uit de gekozen oplossing.
Waarom IT-Value Identity & Access management?
- >60.000 beheerde gebruikers
- Strategische HelloID Partner
- Vast team van intake tot oplevering
- Van ontwerp tot beheer
- Eigen productontwikkeling
- >5 FTE fulltime betrokken
KIJKEN
Uitzicht door inzicht en overzicht
- Verkenning
- Visie
- Business Case
- Roadmap
Denken & Doen
Vooruitgang door kennis en innovatie
- Nul meting
- Functioneel Ontwerp
- Technisch Ontwerp
- Plan van Aanpak
- Proof of Concept
- Proof of Production
- Implementeren
Werken
Zekerheid door ontzorgen en optimaliseren
- Sparringpartner
- Continuïteit
- Applicatiebeheer
- (1e), 2e, 3e lijn
- 24×7
- Monitoring
- Adviesdiensten
Weet jij al in welke fase je je bevindt? Bepaal de huidige situatie!
Uitzicht door inzicht en overzicht
- Verkenning
- Visie
- Business Case
- Roadmap
Vooruitgang door kennis en innovatie
- Nul meting
- Functioneel Ontwerp
- Technisch Ontwerp
- Plan van Aanpak
- Proof of Concept
- Proof of Production
- Implementeren
Zekerheid door ontzorgen en optimaliseren
- Sparringpartner
- Continuïteit
- Applicatiebeheer
- (1e), 2e, 3e lijn
- 24×7
- Monitoring
- Adviesdiensten
Weet jij al in welke fase je je bevindt? Bepaal de huidige situatie!
In welke situatie van IAM zit je?
De komende maanden heeft IT-Value een aantal speciale acties om bestaande Tools4Ever organisaties verder te helpen met het benutten van de mogelijkheden die HelloID biedt. Hieronder valt te lezen welke acties dit betreft. Heb je interesse in één van deze acties. Laat het ons dan weten.
Stap over van IAM naar HelloID
Heb je de (oude) versie van IAM nog on premises draaien? Dan is het wellicht tijd om over te stappen naar de nieuwste versie, HelloID. IT-Value heeft al vele migraties uitgevoerd en om de omzetting nog interessanter te maken krijg je een inruilkorting op licenties én de projectrechtvaardiging van ons cadeau!
ONS (Nedap) Koppeling
Het (semi-)handmatig beheren van Nedap Ons bij zorginstanties is arbeidsintensief, foutgevoelig en leidt tot een gebrek aan transparantie, waardoor zorgprocessen serieus worden vertraagd. Met de standaard Nedap Ons koppeling van Tools4ever vereenvoudigen en stroomlijnen we dit account- en rechtenbeheer.
Drie IAM hoofdproducten en prijscalculatie
Wanneer je weet in welke fase je je bevindt kunnen we aan de slag gaan met de producten die je gaan helpen met het automatiseren van je verschillende processen. Hieronder staan de drie belangrijkste onderdelen.
Service Automation
Biedt selfservice aan je medewerkers en je beheerders aan. Zorg ervoor dat je medewerkers 24X7 gebruik kunnen maken van de IT-Oplossingen en verhoog het aantal tickets dat wordt opgelost zonder de inzet van een servicedesk of systeembeheer. Uiteraard een 100% cloud oplossing en eenvoudig in beheer.
Lees meer over Identity & Access management
‘Voor we met HelloID aan de slag gingen werkten we met een voorloper daarvan: UMRA. En dat bleek niet altijd even handig, want er waren nogal wat zaken met maatwerk opgelost, terwijl je deze eigenlijk op een standaard manier wilt configureren.’ Aan het woord is Erwin van Kekem, projectleider bij gemeente Tilburg.
‘Identity en Access Management, kortweg IAM, is een breed begrip. Enerzijds praat je over provisioning wat vooral gaat over onboarding, offboarding en het doorstroomaspect en anderzijds kun je met service automation je tickets weg automatiseren.’
‘IT-Value heeft voor ons de koppeling en de routering van de HR-gegevens naar de Azure-omgeving én alle aangesloten SaaS-applicaties gebracht.’ Aan het woord is Ed de Vogel, ICT-coördinator bij Gemiva.